.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه بابل: نمادهاي دفاع مقدس بايد حفظ شود

امام جمعه بابل با اشاره به اينكه قلب و محور كانون مقاومت در خرمشهر مسجد جامع اين شهر بود، گفت: نمادهاي دفاع مقدس بايد حفظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني اظهار داشت: جايگاه مساجد در مقاومت كشور نبايد ناديده گرفته شود.

وي بيان داشت: سالروز فتح خرمشهر در ميان پيروزي‌هاي متعددي كه در دوران دفاع مقدس داشتيم يكي از مناسبت‌هايي است كه در خود داراي عظمتي است كه اين فتح را نسبت به پيروزي‌هاي ديگر برجسته كرده است.
امام جمعه بابل بيان داشت: خرمشهر همان نقطه‌اي است كه دشمن از همان جا هجوم خود را آغاز كرد و تمام تلاش خود را بر اين معطوف كرد كه اين نقطه را به عنوان محل پيروزي بر ملت و نظام اسلامي قلمداد كرده و محلي براي ضعف ما و قوت خودش تدبير كند.
روحاني تصريح كرد: عظمت جريان آزادسازي خرمشهر اين است كه همان نقطه‌اي كه صدام تصور مي كرد نقطه ضعف ماست ملت ما با دليري‌هاي خود همان نقطه را محل ضعف و ذلت دشمن و محل قدرت خود قرار داد.
وي افزود: خداي متعال با مقاومت ملت ايران هم كمر صدام و ارتش او و هم كمر نظام و حزب او را شكست و از بين برد و در جنگي كه دشمن خواست نيم ساعته و يا سه روزه كشور را به تصرف در آورد هشت سال با مقاومت ملت ما به طول انجاميد و در سايه دفاع مقدس به دشمن اجازه نداد حتي به اندازه يك بند انگشت به كشور ما تجاوز كند.
روحاني با بيان اينكه نمادهاي دفاع مقدس بايد حفظ شود، تصريح كرد: در سالروز فتح خرمشهر وجود يك مسجد و نقش آن در مقاومت و پايداري اين شهر حائز اهميت است.
امام جمعه بابل تاكيد كرد: همه شهر خرمشهر تخريب شد اما مسجد جامع آن باقي ماند و در حقيقت اين مسجد محل و كانوني براي مقاومت بود و تمام نيروهاي مقاومت در اين مسجد رفت و آمد مي‌كردند.
وي بيان داشت: اين مسجد بود كه توانست روح مقاومت را در دل ملت بدمد و تمام تصاوير فاتحان خرمشهر در اين همين مسجد جامع است.
خطيب جمعه بابل تصريح كرد: فاتحان اين شهر بر بالاي اين مسجد رفتند و پرچم برافراشتند و فتح خود را با فتح اين مسجد تكميل كردند و اين امر نشان مي‌دهد كه مساجد نقش مهمي در مقاومت بخشي و ايجاد روحيه استقامت در جامعه ما دارد.
روحاني خاطرنشان كرد: مسجد جلوه‌اي عظيم در فرهنگ جامعه ماست و فتح خرمشهر اين معادله را به ما داد كه تا زماني كه در مسير ايمان قدم برداريم و مسجد محور حركت ما باشد امداد و نصرت خداوند شامل حال ما خواهد شد.
وي با بيان اينكه فرهنگ مقاومت بايد به نسل‌هاي بعدي منتقل شود، افزود: نبايد فرهنگ مقاومت در جامعه ما بميرد چراكه اگر فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت در جامعه ما بميرد مطمئن باشيد كه اين امر سرآغاز ذلت و مصيبت در جامعه ماست./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.